Aby budować wzrosty on-line, zasadniczo potrzebujesz dwóch rzeczy.
Strategii i taktyk, które tę strategię zasilą.
Jeśli czujesz, że w Twoich strategiach, kanałach dotarcia, procesach sprzedaży nie dzieje się ostatnio nic nowego i utknąłeś, to właśnie udostępniam Ci bazę 67 moich ulubionych taktyk.
Wszystkie taktyki posegregowałem w kategorie ze względu na typ i model biznesu (np. e-commerce czy B2B), obszar, w jakim działa taktyka (np. SEO czy PPC), a także fakt czy wymaga budżetów oraz dodatkowych narzędzi.
Korzystaj do woli! 🙂
Zasadniczo dla każdego biznesu, niezależnie od jego wielkości. Aby z bazy korzystało Ci się jak najlepiej, do każdej z taktyk przypisałem 1 z 4 modeli biznesowych:
Taktyki, które sprawdzą się w przypadku biznesów produktowych i usługowych oferowanych do innych firm (przykład: agencja marketingowa lub freelancer tworzący strony WWW).
Taktyki dla biznesów i Twórców oferujących swoje produkty i usługi dla klientów indywidualnych (przykład: szkoła języka angielskiego dla dzieci).
Baza taktyk to także propozycja przygotowana z myślą o właścicielach i marketerach obsługujących sklepy internetowe. W środku czeka kilkadziesiąt taktyk przygotowanych z myślą o e-commerce.
Taktyki sprawdzą się także w biznesie oferującym abonament na rozwiązania softwarowe. Jeśli prowadzisz SAAS, to również znajdziesz dla siebie kilkadziesiąt taktyk z różnych obszarów.
Poniżej znajdziesz 12 najważniejszych obszarów marketingu i sprzedaży, w których zastosujesz taktyki:
Taktyki, które wspomogą Twoje pozycjonowanie w Google i innych wyszukiwarkach.
Taktyki pomagające zdobywać więcej odbiorców na listach e-mail i generować więcej sprzedaży w tym kanale.
Taktyki poprawiające wyniki w takich kanałach jak Facebook Ads czy Google Ads (i inne kanały reklamy płatnej).
Działania wspomagające generowanie wyników w kanałach społecznościowych (FB, Instagram, TikTok).
Taktyki dla takich obszarów jak cold e-mail marketing czy działania sprzedażowe na LinkedIn.
Taktyki wspomagające budowanie zasięgów i świadomości marki u odbiorców.
Działania związane z marketingiem treści, ich promocją, dystrybucją i redystrybucją.
Taktyki dla osób zdobywających klientów przez prowadzenie spotkań live on-line.
Taktyki poprawiające skuteczność tak zwanych stron lądowania (eng. landing page)
Taktyki z zakresu CRO, czyli szeroko pojętej optymalizacji konwersji sprzedażowej.
Taktyki poprawiające średnią wartość klienta w czasie w Twoim biznesie.
Taktyki z zakresu psychologii podejmowania decyzji przez klientów w biznesie.
Deal jest prosty. Uznasz, że ten produkt wnosi odpowiednią wartość do Twojego biznesu… albo zwrócimy Ci pieniądze.
Nie ma haczyków, wystarczy jeden e-mail w ciągu 14 dni od zakupu, jeśli uznasz, że to nie dla Ciebie z jakiegokolwiek powodu – otrzymujesz 100% zainwestowanej kwoty bez zadawania zbędnych pytań.